Metoda Dukana   |    Przepisy    |    Dozwolone produkty    |    Forum
REKLAMA
   
dodany przez: KateHate, dnia: 20-05-2013
Kebab
Ulubione 35
Dietetyczny fast-food ;)
© katehate
Składniki (4 porcje)

Placek "pita":

  •  2 jajka,
  •  3 łyżki otrąb owsianych,
  •  3 łyżki otrąb pszennych,
  •  4,5 łyżek serka homo 0%,
  •  2 łyżki jogurtu naturalnego 0%,
  •  pół łyżeczki proszku do pieczenia,
  •  sól, pieprz i inne przyprawy do smaku wg uznania.

    Mięso gyros:

  •  1 duża pierś z kurczaka,
  •  przyprawa do gyrosa,
  •  kilka kropel oliwy z oliwek.

    Surówka:

  •  kapusta pekińska,
  •  pomidor,
  •  pół ogórka,
  •  3 małe ogórki konserwowe,
  •  przyprawy/sos winegret,
  •  1 łyżka jogurtu naturalnego 0%.

    Sos czosnkowy:

  •  ząbek czosnku,
  •  3 łyżki jogurtu naturalnego 0%,
  •  przyprawy do smaku.
  • Sposób przyrządzenia

    1. Placek pita:
    Wbić do miski jajka i roztrzepać, dodać jogurt, proszek do pieczenia i serek, wymieszać. Następnie dodać otręby i wymieszać. Przyprawić. Ciasto nie może być zbyt gęste (jeśli takie jest dodaj trochę jogurtu naturalnego) ani za rzadkie (wtedy dodaj jeszcze trochę otrębów ;) ). Przygotuj płaski talerz i wylej na niego 3-4 łyżki ciasta i rozprowadź aby powstał cienki placek. Włóż do kuchenki mikrofalowej na około 5-6 min na około 800V. Wyciągnij i jeszcze ciepły złóż na pół (uważaj, żeby się nie połamał). Pozostaw do ostygnięcia. Czynność powtórz aż uzyskasz 4 placki.

    2. Sos czosnkowy:
    Czosnek wyciśnij lub drobno posiekaj, dodaj do jogurtu i przypraw. Gotowe placki posmaruj cienko tym sosem.

    3. Mięso:
    Pierś z kurczaka pokrój w kostkę, przypraw na ostro przyprawą do gyrosa (możesz dodać trochę papryki ostrej) i usmaż na kilku kroplach oliwy. Usmażone mięso ułóż na połowie placka, rozkładając równomiernie na 4 porcje.

    4. Surówka:
    Kapustę pekińską poszatkuj, dodaj pokrojonego w kostke pomidora i ogórka oraz plasterki ogórka konserwowego. Dodaj przypraw do smaku lub zalej sosem winegret. Możesz dodać łyżkę jogurtu aby wszystkie składniki połączyły się razem. Surówkę połóż na ułożone wcześniej mięso i złóż placek na pół. Całość udekoruj wg uznania ;).

    Do tego szklanką coli light i mamy prawdziwy fast food w dietetycznym wydaniu ;) smacznego.

    Komentarze

    Ikona komentarza Filipek (dodano: 04-01-2014)
    omomom ♥
    w poniedziałek zrobię! :D
    Dodaj komentarz

    Aby dodawać komentarze, musisz się zarejestrować.

    [zaloguj się] [rejestracja] [zapomniałeś hasła?]

    Twitter
    Rss
    Facebook
    Opis diety
    REKLAMA
    REKLAMA
    © 2010-2014 www.dukania.pl. Zdjęcia i ilustracje umieszczone na tej stronie są chronione prawem autorskim. Zabrania się ich kopiowania, przetwarzania lub wykorzystywania bez zgody ich właścicieli.

    Reklama | Regulamin | Polityka prywatności
    Uwaga! To nie jest strona medyczna, tylko zbiór przepisów zgodnych z wytycznymi diety proteinowej doktora Dukana. Zanim rozpoczniesz dietę, skonsultuj się z lekarzem lub zawodowym dietetykiem oraz przeczytaj książkę pt. „Nie potrafię schudnąć”.