Metoda Dukana   |    Przepisy    |    Dozwolone produkty    |    Forum
REKLAMA
Metoda Dukana

Metoda Dukana to dieta odchudzająca niewspomagana żadnymi środkami farmakologicznymi. Zakłada ona odchudzanie poprzez jedzenie konkretnych produktów (najwięcej jest produktów białkowych) z długiej listy produktów dozwolonych.

Klasyczna metoda składa się z czterech następujących po sobie faz.

Metoda stopniowania (czyli nowa metoda lub jak kto woli alternatywna dla metody klasycznej) polega na stopniowaniu odżywiania z uwzględnieniem tygodniowego rytmu.

Zanim jednak przejdziecie na dietę Dukana zwaną także Planem Protal, przeczytajcie książkę - „Nie potrafię schudnąć”. Podane poniżej informacje, są jedynie brykiem, „przypominajką” dla osób, które z książką, już się zapoznały.

  Metoda klasyczna

Klasyczna metoda Dukana nazywana także Planem Protal jest czteroetapowym system pozbywania się nadmiaru wagi. Składa się z czterech faz:

  •  I faza ataku (uderzeniowa): szybkiego gubienia kilogramów;
  •  II faza naprzemienna: łączenie protein naprzemiennie z warzywami;
  •  III faza utrwalenia: w której stopniowo dołączamy dotąd zakazane produkty;
  •  IV faza stabilizacji: pozwalająca utrzymać nową, mniejszą wagę.
  •   Metoda stopniowania odżywiania

    Metoda stopniowania odżywiania czyli L’Escalier nutritionnel to nowy sposób na odchudzanie zaproponowany przez doktora Dukana. Odżywianie uzależnione jest od dnia tygodnia i rozłożone jest na siedmiostopniowe, powtarzające się cykle. W każdy kolejny dzień tygodnia możemy jeść to co było w poprzednie dni plus nowe produkty z danego dnia. Co poniedziałek cykl zaczyna się od nowa.

  •  1 - poniedziałek: jemy tylko i wyłącznie czyste proteiny
  •  2 - wtorek: do protein dołączamy warzywa
  •  3 - środa: trzeciego dnia dołączają owoce (nie więcej jednak niż 150g)
  •  4 - czwartek: teraz dołącza pełnoziarnisty chleb (nie więcej niż 45g, czyli jakiś dwie kromki)
  •  5 - piątek: możemy dodatkowo zjeść jeszcze sery (nie więcej niż 40g)
  •  6 - sobota: szóstego dnia do pozostałych składników dołączają produkty skrobiowe - makarony, ziemniaki, ryż itp. (nie więcej niż 200g)
  •  7 - niedziela: dziś można jeść wszystko, ale oczywiście bez przejadania się.

    Metoda stopniowego odżywiania przeznaczona jest dla osób które nie potrzebują schudnąć więcej niż 15 kg. Ważnym elementem tej metody jest jednak stały ruch! Od dwudziestominutowego spaceru na początku tygodnia do pełnej godziny różnych ćwiczeń pod koniec tygodnia!

  • Twitter
    Rss
    Facebook
    Opis diety
    REKLAMA
    REKLAMA
    © 2010-2014 www.dukania.pl. Zdjęcia i ilustracje umieszczone na tej stronie są chronione prawem autorskim. Zabrania się ich kopiowania, przetwarzania lub wykorzystywania bez zgody ich właścicieli.

    Reklama | Regulamin | Polityka prywatności
    Uwaga! To nie jest strona medyczna, tylko zbiór przepisów zgodnych z wytycznymi diety proteinowej doktora Dukana. Zanim rozpoczniesz dietę, skonsultuj się z lekarzem lub zawodowym dietetykiem oraz przeczytaj książkę pt. „Nie potrafię schudnąć”.